مطالعه ای برای بررسی تاثیر مکمل های غذایی بر افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2

20 فوریه 2019- از افراد مبتلا به پیش دیابت برای شرکت در یک مطالعه ی جدید در اسکاتلند برای بررسی تاثیر برخی مکمل های غذایی بر میزان قند خون آنها، ثبت نام می شود.

یک تیم تحقیقاتی از موسسه ی Rowett در دانشگاه Aberdeen می خواهد به بررسی تاثیرات عصاره سیاه گیله(bilberry) و عصاره ی دانه ی انگور بر کاهش مقدار قند خون و کلسترول افراد در معرض خطر دیابت(پیش دیابت) بپردازد.

آنها همچنین بررسی خواهند کرد که چگونه عوامل دیگر، مانند جنس، سن، وزن بدن، ژن ها و عوامل سبک زندگی، ممکن است بر چگونگی واکنش بدن به مکمل ها تاثیر گذارند.

عصاره دانه انگور به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است و سیاه گیله یا بیلبری، که از نظر ظاهر بسیار شبیه به بلوبری است، در حال حاضر برای بسیاری از اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره ی این میوه بهترین روش برای درمان بیماریهای چشمی مانند گلوکوم، آب مروارید و خشکی چشم است.

دکترBaukje de Roos ، نویسنده ی ارشد این مقاله گفت: ما واقعا امیدواریم که با مطالعه ی افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت، روشی را برای پیشگیری از ابتلای این افراد به دیابت کامل بیابیم.ما در حال استفاده از یک رویکرد شخصی هستیم، همانطور که مطالعات قبلی نشان داده اند توصیه های تغذیه ای برای افراد مختلف، بطور متفاوتی عمل می کنند.

دکترRoos  افزود: دیابت نوع 2 یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی عروقی است، بنابراین جلوگیری از آن در مراحل اولیه مهم است.

محققان امیدوارند از افراد 45 ساله و بالاتر با شاخص توده بدنی (BMI) 28 یا بالاتر، برای شرکت در این مطالعه ثبت نام کنند. هدف این است که افراد سالم یا در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را پیدا کرده و تاثیر این عصاره ها را بر قند و کلسترول خون آنها بررسی کنند.

تخمین زده اند که یک نفر از هر 25 اسکاتلندی به دیابت مبتلا می باشد. دیابت نوع 2 در همه ی کشورها به سرعت در حال افزایش است و حدود 87 درصد از افراد مبتلا به دیابت به این نوع شایع از دیابت مبتلا هستند.

دکتر Roos افزود: با بهبود شاخص های قند و چربی در خون، ما امیدواریم از شروع دیابت نوع 2 جلوگیری کنیم و یا ابتلا به این بیماری را به تاخیر اندازیم. برای آزمایش این تئوری، ما واقعا نیاز به کمک عموم افراد، برای شرکت داوطلبانه در این پژوهش داریم. اگر ساکن اسکاتلند هستید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تحقیق با شماره تلفن 01224438748 خانم ترزا گرومان تماس حاصل فرمایید.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/feb/people-at-risk-of-type-2-diabetes-required-for-food-supplement-study-96120060.htm